tisdag 18 augusti 2009

Så blev dagen...

Vid halv ett ringde de från förskolan och tyckte att jag skulle hämta Tuva eftersom hon hade vart ledsen, trött (inte så konstigt, läs inlägget nedan) och inte alls på humör. Och på det hade hon bara sovit en halvtimme innan hon vaknade och var ledsen. Så det var bara att cykla och hämta lilla sötnosen.

På hem vägen så lyckades vi precis missa ett av de värsta regnovädrena jag sett! När vi kom in så ser jag att jag knappt kan se ut för att det regnar så mycket. YES! Snacka om glad jag blev, igår så hamnade vi nämligen mitt i ovädret...

När det klarnat upp efter några timmar så går vi och handlar, och jag känner hur dropparna börjar komma så jag springer sista 50 m hem och vad händer igen? Jo, himlen öppnar sig PRECIS när vi kommit in genom porten.

Jag borde ha köpt en trisslott idag tror jag.

Men Tuvisen då? Jo, hon har inte vart på topp idag kan man ju påstå. Men hon har ingen feber eller så... Är väl de där tänderna förmodligen som gjorde att hon var vaken halva natten. Tänder och mardrömmar skulle jag tippa på. Hon har vart riktigt, riktigt trött och seg under hela dagen bortsett från några små ljusglimtar då hon härjat på. Redan 18.15 så hade hon somnat... Så nu får vi se hur natten går.

Håll tummarna!

Nu ska jag fixa klart det sista med tacosen () eftersom my love precis klev innanför dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar