lördag 24 januari 2009

Är det ok att skjuta folk som har barn som sover på nätterna?

Tuva sover så sjukt dåligt på nätterna nu för tiden. Hon bara bökar, bökar och bökar. Och till slut vaknar hon och vill upp, imorse var det vid 04... Behöver jag nämna att jag var död då?

Pucko jag satt ju uppe och väntade på att älsklingen skulle komma hem också, och han var inte hemma förrens vid 23-snåret och när ju sämre Tuva sover desto sämre har jag för att somna. Egentligen borde det ju vara tvärtom eftersom jag blir så otroligt slut. Men kroppen tycker det inte är någon idé att somna när man ändå måste upp strax igen.

Jaja, man ska väl inte klaga. Det är väl så här det är att vara småbarnsförälder? Tröttare än tröttast. Det är bara det att jag har lust att skjuta alla som pratar om sina barn som sover hela nätterna. Vad har vi gjort för fel med Tuva? Varför sover hon så otroligt kasst?

Nu sitter jag är och har lite ångest över att jag ska på fest ikväll. Samtidigt som jag tycker att det ska bli grymt skoj och ser fram emot det så känns ju lite jobbigt. Simon lovande iallafall att jag inte behövde gå upp förrens klockan åtta så... Och lite alkohol kanske är bra för att jag ska kunna sova som en stock också. Hehe.

Under hela hösten och vintern så har jag ställt in en massa saker på grund av Tuvas sömn (eller brist på den) och det vill jag inte göra nå mer nu. Ett litet tag går ju bra, eller någon enstaka gång då och då men nu har det ju vart så här lääääänge.

Gud vad jag klagar. Nu ska jag leta reda på någon musik som gör mig glad och sen... Eller inte. Nu skriker Tuva.

Bye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar