fredag 30 januari 2009

Snälla sov...

Jag önskar att jag någongång kunde få skriva ett inlägg om att Tuva sover bra... Men det verkar ju vara långt tills dess. Det jobbiga är ju att det inte handlar om någon natt då och då utan att det är varje natt. Natt efter natt efter natt. Just nu är det så att jag inte ens vill gå och lägga mig på kvällarna eftersom jag vet vad jag har framför mig. Och som jag sagt så många gånger förut, ju sämre Tuva sover, desto svårare får jag att somna. Jag ligger vaken och lyssnar efter nästa gång hon ska böka.

Inatt bökade hon en gång i timmen fram till kockan två, efter det så var det säkert var 10:e minut (om inte oftare, ibland hann jag inte ens tillbaka till min säng trots att den står 1,5 meter ifrån) fram till klockan fem då hon tyckte att det var morgon.

Alla nätter är ju inte så. Men inga nätter är ju bra. Det är ju lite jobbigt att veta att man inte kommer att få sova nästa natt heller.

Kan det vara därför som jag haft migrän två dagar i rad kanske? Förmodligen. Och att jag sen är ute och svirar på helgen den natten som var min "sovnatt" kanske inte gör saken bättre. Men man måste ju få ha kul också. Visst?

Om det ändå kunde se ut så här åtminståne från 19.30-06.00 så skulle jag hoppa av lycka och energi. Ser ni förresten vart nussen ligger? Det är nya grejen att kasta iväg nussen när man ska sova. Man får smyga tillbaka den när hon somnat eftersom hon ju faktiskt vill ha den vid ansiktet.

Nu för min del: hinkar med kaffe.

Nu för Tuvas del: Ställa sig upp mot tvn och banka på Teletubbies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar