söndag 11 januari 2009

Planerna för dagen var julgransplundring!

Jag tror faktiskt bara att jag har vart på en julgranspludring tidigare (ialla fall vad jag minns), men idag så var det dags! Pappas fack (han jobbar ju fackligt) SEKO hade ordnat partaj vid Fyrispark för deras medlemmar och de fick ta med barn och barnbarn. Så pappa tog med sig stora familjen och det var ju trevligt!

Tuva sov sig igenom första halvan eftersom det inföll precis i hennes vanliga sovtid, men sen var hon med! Och hon och jag var med och dansade kring granen också, blev ett riktigt tungt pass för min del. Att ha en nästan 11-kilos klump på höften och dansa samtidigt blir ju lite ansträngande. Men kul var det!

Tuva är ju så grymt social och tycker att det är SÅ kul med andra barn så jag tror nästan att hon trodde att hon kommit till himlen. Speciellt när det bjöds på fika och lilla matvraket/gottegrisen fick smaka. Nam, nam, nam!

Tuva delade stol med kusin Kevin och andra bilden är när de spelade och sjöng med barnen. Tuva blev lite för uppspelt av allt runtomkring så jag fick ta upp henne.

Dans kring granen! Pappa är först, sen kommer Ville och efter det jag och Tuva. Andra bilden är på Tuva när hon fick sin godispåse. Hon har ju aldrig smakat godis men hon var riktigt nöjd över att få en så fin påse att tugga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar