fredag 30 januari 2009

Jag har köpt vingar för pengarna

Imorgon är det ju maskerad som står på schemat, Simons syster fyller nämligen 23 år och ska fira det så klart! Jag har inte vart på någon maskerad i vuxen ålder så det ska bli riktigt skoj. Temat för maskeraden är fantasy och eftersom ekonomin inte tillåter några utsvävningar så fick jag leta bland det jag har hemma.

Så valet blev älva till slut. Otroligt förutsägbart och flickigt kanske, men vad sjutton, det är ju inte så att jag har klätt ut mig till det tusen gånger förut. Helst skulle jag ju velat klä ut mig till något coolt, men fantasin tröt.

Lite var jag tvungen att införskaffa, så det här hittade jag efter en liten stadstur igår.

  • Glittriga vingar från h&m young
  • Hårspännen med blommor från h&m
  • Grå/silver strumpbyxor från h&m
  • Lösögonfransar från Kicks (jag har aldrigt använt såna så det ska ju bli lite intressant)
  • Glitter från Kicks/Viva la diva

Sen ska jag ha min lilla blommiga kjol från Chicy, ett vitt linne till (jag har några att välja mellan) och så någonting över. Jag har packat ner ett par alternativ... Beslutsångest!

Det jag tänkte på när jag skulle fixa ihop outfiten och smink var: ljust, ljuvt, silver, glitter/skimmer, rosa, grönt och blommor.

På fötterna passar det väl bäst med ballerinas? Eller kan älvor ha högklackat? Tror inte att det passar så bra va? Jag ska upp på vinden och kika om jag har kvar mina silvriga ballerinas annars så får de bli blå.

Vi åker idag vid 15-tiden. Så har ni nå bra förslag så kommentera gärna här innan! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar