onsdag 7 januari 2009

Död kamera = ny kamera?

Så himla trist att min lilla vän kameran har dött. Det känns som att jag har förlorat en familjemedlem...  Ikväll så har vi skruvat isär och skruvat ihop för att se om det blev någon förbättring. Men icke. Sten död!

Jag har iallafall kommit fram till att det borde vara något med on/off-knappen. För det går att ladda den, men inte att sätta på. Så batteriet verkar ju ha kontakt. Skit i helvetes att jag skulle tappa den i hallens hårda klinkers golv!

Jag och lilla rosa kameran har ju hängt ihop ett tag nu, och jag saknar den flera gånger om dagen! Jag vill ju fota och filma Tuva nu när hon är så rolig och kryper omkring. Så vill jag fota outfits och shopping-fynd. Och Aslan som har spel här hemma just nu.

Jag klarar mig inte utan kamera!

Satt och spanade runt nu ikväll och hittade en som jag fastnade för, också i Canon Ixus-serien som den jag har nu.

Canon Ixus 80IS i färgen karamell, kan det vara något? Ca 1700:- kostar den nu, 1000:- billigare än i höstas.

Som sagt, jag klarar mig inte utan kamera. Jag vill ju föreviga varenda litet kryptag Tuvisen tar. Men jag vet att Simon inte kommer tycka att det är prio att köpa en kamera nu... Nog för att det är mina pengar men ändå. Lite har han ju att säga till om. Eller rättare sagt, han har rätt att ha en åsikt. Haha!

ÅHHHHH! Kan inte bara min lilla älskling till kamera börja fungera tack? Vi har ju upplevt så mycket tillsammans. Känns dumt att bara kasta bort den.

Ingen som läser bloggen som är duktig på att mecka med kameror? Jag tror ju att det bara är något där inne som tappat kontakten.

Ärsch, nu ska jag gå och lägga mig.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar