torsdag 22 januari 2009

Snurriga jag

Tidigare kunde jag skylla på hormoner (först graviditet och sedan amning) men det kan jag ju inte göra längre. Så nu skyller jag på sömnbrist!

Senaste tidens mest snurriga (förutom allt jag glömmer...) har vart:

  • Jag glömde betala bussen till Enköping i fredags. Jag klev på med barnvagnen och efter lite bök att komma tillrätta så sätter jag mig bara utan att gå fram och betala! När det är ungefär 20 min kvar av färden ser jag en prislista på fönstret och börjar fundera på vad jag egentligen betalade och inser att jag inte betalat! Jag blir skitnervös och funderar påhur jag ska lösa det... Att gå fram och säga "Hej, jag klev på i Uppsala och glömde betala" när det knappt är något kvar av resan kändes ju dumt... Så jag bestämde mig för att chansa och det gick ju bra.
  • (Det här tycker jag egentligen inte är så snurrigt, mest roligt) Jag var på Ica och skulle bara handla ett par saker så jag tog ingen kasse, men när jag skulle packa ihop mina saker så tar jag en kasse som ligger där av rutin bara. Då skriker tanten brevid mig "FÖRSÖKER DU TA MIN KASSE?!?!" "Nej, oj, jag skulle ju inte ha någon, förlåt, jag är lite snurrig..." säger jag så snällt jag bara kan och ger tillbaka kassen. "JA, FÖRSÖKA GÅR JU!" säger tanten väldigt högt och med en röst som säger "jag vet nog att du försökte sno min kasse!". Jag kunde inte göra mycket annat än att skratta. Ha ha!
  • Jag glömde att beställa nya badbyxor till Tuva i tid TROTS att jag mailade och frågade en vecka innan jag behövde dem (och fick svar snabbt dessutom) vilken storlek jag behövde. Så bara därför missade vi babysimmet i tisdags... Skit.

Nu: lunch, sen stan när Tuvis vaknat. Kanske hinner jag blogga lite mellan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar