onsdag 22 april 2009

Misslyckat

Igår så slingade jag mitt hår och glad i hågen kletade jag i smeten på slingorna kanske lite väl snabbt och slarvigt. Resultatet blev absolut inte vad jag hoppats på! Desutom blev slingorna mycket ljusare än vad jag tänkt. Jag ville ju bara ha ett par nyanser ljusare... Damn it.

Men, men, det blir till att gå till affären och köpa min gamla vanliga hederliga toning som har samma nyans som min hårfärg, bara det att det blir lite mer "sting" i färgen och leka frisör ikväll igen. Lite tråkigt, jag var ju sugen på ett lite ljusare hår... Men att betala dyra pengar för slingor hos frisören känns ju inte akuellt.

Några andra saker jag misslyckades med igår var:

Hämta nyckeln hos Erika som vart kattvakt, viserligen kom jag hem med annat jag glömt, men ingen nyckel...

Öppna termosen med kaffe (jag kokar alltid en termos med kaffe på morgonen så slipper jag koka en massa under dagen). Det är ju sån skruvkorv och den sitter som berget! Och hur lätt är det att få upp den med brännskador mellan tummen och pekfingret i precis det greppet man behöver ta?

Nu: Kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar