tisdag 28 april 2009

PUST!

Jag säger då det, att fixa inför kalas själv med en arg Tuva som helst vill att mamma ska leka med Teletubbies, läsa böcker och mata dockan är knepigt!

Att Tuva dessutom inte velat sova som hon ska idag är ju en till sak. Hon sov kortare på förmiddagen och för att få henne att somna nu så fick jag gå ca fyra varv runt parken och sen gav jag mig upp mot Gränby ishall, och ungefär precis utanför ishallen så tystnar sången från vagnen och fötterna slutar sparka. Äntligen!

Men jag har röjt det värsta här hemma och "slängt ihop" (jamenvisst) två tårtor under tiden som jag mutat Tuva med allt jag kunnat komma på; marsansås, grädde, mandarinklyftor, kex, rån, vatten i mugg, raggmunkar och vindruvor. Säkert nå mer som jag inte kommer på just nu men kladdigt var det ju här hemma när vi var klara kan jag ju säga.

Nu har jag iallafall fått i mig mat och känner mig lite lugnare.

PUST! PUST! PUST!

2 års kalaset får Simon ta, eller iallafall förberedelserna. Nu ska jag ta en kopp kaffe, sätta mig i solen och hålla tummarna för att snuttisen sover ett litet tag till.

Bilder kommer senare idag! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar