måndag 27 april 2009

Veckorevyns EGO dag

Jag har ju glömt att nämna att vi ju var på Veckorevyns ego dag i lördags!

Jag och Carro tog 10.09 tåget till Stockholm, och efter en språngmarsch hemifrån mig (Simon hade ställt cykeln hos sin polare förra helgen och inte sagt till mig att den inte var hemma så det blev till att springa ) så satt jag vrålsvettig på ett fullsmockat tåg. Men med hann jag ju!

Vi kikade runt lite i butiker, och jag var duktig och inte vrålshoppade minsta lilla eftersom jag visst fick lön idag. Men ett vitt långt linne från Gina Tricot och en mörkblå sjal med stjärnor till mig och en huvtröja till Tuva från Zara fick följa med hem.

När vi kom till Veckorevyn-grejen vid kanske 13.30 så var det ingen kö alls och väldigt lungt utanför. Det började ju redan kl 12, men jag och Carro ville inte gå dit redan då och vara först och själva där då. För det trodde vi att vi skulle vara, men det var ju visst fel! Jag såg på lite bilder att det var låååååång kö innan de öppnade.

Fast jag tycker att det var lagom när vi kom, vi hann se Idol-Robin uppträda, få lite lunch (och vi som precis ätit innan!), kika runt lite på alla grejer, känna oss äldst i stan, gå tipsrunda, hämta ut goodiebag (kika in den hos Carro) och sen kände vi oss nöjda och tog 15.11 tåget hem igen.

Men det var ju skoj att gå på Ego-dagen tycker jag. Roligt att komma iväg och göra lite annat. Och goodiebags uppskattas ju, speciellt eftersom det var en hel del saker som jag faktiskt behövde i den här!

Jag ska se om VR lägger upp lite bilder från dagen, så kanske jag kan låna några hit. Jag vet att jag blev fotad iallfall. Och jag knäppte som vanligt inga bilder, hann ju defenitivt inte ta någon outfit bild! Men på mig hade jag trasiga jeans, paljettkofta och lilla kavajen. Bortsett från linnet så kände jag mig rätt fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar