måndag 6 april 2009

Nämen va fasen, det är ju påsk nu ju!

Åhhh... Varför kommer jag alltid på allt så sent för? Jag tycker ju om alla högtider och tänker alltid att jag ska pynta lite (ja, tok-pynta är ju inte min grej, men jag tycker att det är mysigt att man pyntar lite så att man ser vad det är för del av året) men så alltid bara, POFF!, så är det helt plötsligt påsk. Jag som ville köpa påskliljor och påskris... Kanske till och med ställa upp någon liten kyckling.

Är det för sent nu? Det är ju egentligen tiden innan påsk som man vill ha pyntet framme. Och videkissar, tänker jag att jag vill ha hemma varje år, men jag hinner ju aldrig med! Visst är de slut nu?

Sen åker vi ju bort över påsk också... Men ärsch, det skiter jag i. Idag orkar jag inte ta mig till affären, men imorn så. Jag har ju till och med 150:- i presentcheckar på någon Interflora butik så.

Men det är ju roligt det här, varje år är det likadant. Inför julen med, och så tänker jag "aja, men NÄSTA år, då ska jag minsann vara ute i god tid och fixa en massa". Likadant varje år, ända sen jag flyttade hemifrån när jag var 19 år. Förmodligen så kommer det att fortsätta ganska många år framöver också...

Men, men, nästa år SKA jag vara ute i god tid. Jajamensan!

Förra årets påskris. Pynt och risk från Willys. Exklusivt värre. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar