fredag 27 november 2009

Fridayen

Min lilla ängel till dotter har vart så sjukt snäll idag, bara en gång blev det bråk och det var för att hon inte ville klä på sig kläder när vi skulle iväg till bussen.

Dagen idag har vart otroligt bra. Mys-fika och lek hemma hos storasyster Malin (som ska komma på mitt partaj den 12:e! Yey!). Och så bra Tuva och Erica lekte idag! Det skiljer ju bara drygt ett halvår mellan dem så det är så kul att se sötnosarna ihop.

Och här kommer ett julklappstips till Tuva:

Fisher Price Little People

Efter att jag pratat med Simon och han inte kunde hämta oss innan hans match så ringde jag till pappsen (dessutom ville vi ju gärna fortsätta leka och inte åka hem än) och frågade om han kunde skjutsa hem oss senare och det kunde han. Så när vi lekt klart så tog vi en prommis till mamma och pappa i mörkret och pratade om månen (Tuva var otroligt fascinerad hela vägen "hej då månen!" när den gick i moln och "hej månen!" när den kom fram igen, jag var mest mörkrädd, speciellt första biten in till mamma och pappa på vägen från stora vägen... Det är ju bara skog! Jag ser framför mig hur det kommer en varulv och äter upp mig och Tuva...).

När vi kom hem så blev det fullt ös "Du kan inte ta mig!" skriker Ville till Tuva och sen är det fart kan jag lova. Och sötnosarna Zacke och Tuva pussades en massa. Tuva är dessutom artig och säger "tack" efter att hon fått en puss. Hihi!

När vi kom hem strax innan 19 så var Tuva så trött att hon sa till mig "säng!", "Vill du sova?" frågade jag och då svarade hon "Jaaa!". Och slocknade, det gjorde hon mycket nöjd och som en stock.

Mamman hennes är också nöjd och kommer nog också slockna som en stock senare.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar