torsdag 12 november 2009

Vilka är det som är viktigast egentligen?

Efter att jag skrev inlägget igår och  "Det är ju inte så att någon av oss är undersköterska direkt liksom." så fick jag en kommentar om att undersköterskor också är viktiga.

Och självklart!!! Jag mindes bara när det var ett himla liv (ett bra himla liv) om att undersköterskor och sjuksköterskor har alldeles för låga löner. Mångas lön låg ju under 20 000:- trots att de pluggat också!

Inte bra alls!!! För vilka är det som är viktiga egentligen? Jo de som tar hand om andra människor. Det är de som har de viktigaste jobben. Alla som jobbar på sjukhus, förskola, skola, äldrevård och allt där till.

Där kan man ju snacka om personer som gör något för andra människor.

För hur viktigt mitt jobb är går ju inte ens att jämföra. Det är liksom ingen som dör för att den inte får sina trycksaker... Eller får en dålig uppväxt eller avslut på livet heller för den delen.

Nej, jag fick lite dåligt samvete så här efteråt när jag skrev så, så jag ville förklara hur jag tycker.

Och alla som jobbar inom dessa yrken borde faktiskt ha mer i lön (förutom läkarna då, dom har jag hört att höga löner. Hehe) för tänk vad de gör för samhället.

Ville bara säga det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar