söndag 8 november 2009

Park Inn och Konsertbaren

Park Inn

Ja, det var på Park Inn som vi sov på natten som var och jag kan verkligen rekomendera det! Hur fint och mysigt som helst, fri minibar (wiho! ) och helt enkelt rent, fräscht och fint överallt. Det var ju lite dyrare än hotell Uppsala som vi bodde på sist, men där fick man ju lite "finlandsfärja-vibbar" inte just i själva rummet kanske, men i korridorerna. Men här var det fint och såg lite lyxigare och nyare ut. Vi trivdes mycket bra! God frukost var det också, men hotellfrukost är ju lite bortkastat på mig som ändå vill ha min macka och kopp kaffe. Hehe. Park Inn får det nog bli nästa gång (om det blir någon...) också!

Konsertbaren

Det var den godaste maten jag ätit på länge, bra stämning och helt suverän och snabb service. Konsertbaren är grym helt enkelt! Man fick en potatis och tryffel soppa innan, som de bjöd på och den var hur god som helst! Mmmm! Sen tog jag grillad (?) chevréost på en bädd av sallad och nötter till förätt och den var också så där sjukt god så man bara njöt. Till huvudrätt så slog jag och Simon på stort och tog oxfilén och den var bara helt underbar. Smälte nästan i munnen! LOVELY! Sen var jag så mätt, så mätt så efterrätt var inte att tala om. Fick bli en Strawberry Daiquiri istället. Mums, mums, mums.

Eftersom servicen var så snabb och man fick maten utan att någonsin behöva fundera över "men vart tusan är min mat egentligen?!" som man så ofta får så var vi klara rätt tidigt. Då bar det av på en liten stadstur men en väldigt kort sådan, vi kom överens om att vi skulle gå hem och sova och njuta av att verkligen få sova. Och som man sovit, jag har sovit så mycket så att jag känner mig helt förstörd idag. Det är väl fint? Eller?  Sömn är ju knappast något som man får i överflöd med en liten bökis-Tuvis.

En helt suverän helg helt enkelt, och Tuva behövde man inte ens tänka en tanke på att hon skulle ha det dåligt på något vis. Hon var betydligt mycker mer än nöjd över att få leka med farmor och farfar! Ojojoj så ledsen hon var när de skulle åka! Och som hon pratat om dem så fort hon blivit ledsen nu på eftermiddagen "Faaaaaffffffaaaaaaaaa!".

Dessutom fick jag trevligt besök i kväll i form av stora lillebror Micke, hans Madde och deras Kevin och lilla, lilla Liam. Mycket, mycket trevligt.

Jag kanske inte behöver säga att jag är nöjd med den här helgen en gång till va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar