tisdag 10 november 2009

SJUK

Idag är jag sjuk, feberfrossa och onda bihålor hela natten. Och så en liten som drömmer mardrömmar...

Och där snackar vi om att drömma mardrömmar! Helt plötsligt skriker hon rätt ut och far upp i famnen, sen vägrar hon släppa taget och håller hårt i mamman. Sen sitter hon där och skakar av rädsla och pekar mot ena hörnet i sovrummet, säger "Där! Där!" och ser livrädd ut.

Jag som är rädd för spöken (bara på nätterna, haha!) blir ju själv lite skraj när det alltid är samma hörn som det är något med. Hjälp...

När man änligen fått ner Tuva i våran säng och hon kan tänka sig att släppa taget så måste man ligga och hålla om henne hela natten, tar man bort armen så gnyr hon och vill att man ska lägga tillbaka den.

Så ja, där kan man snacka mardrömmar. Brås hon på sin mamma kanske? Jag kommer ihåg en dröm då någon skulle mala ner mig i en köttkvarn, och för att visa att det minsann inte var nå farligt så malde de ner Kronprinsessan Viktoria innan mig. Skumt eller vad? Nu i efterhand så kan jag skratta hur mycket som helst åt den skumma drömmen men då handlade det om liv eller död!

Nej, nu ska jag ta en kopp kaffe och återhämta mig.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar