måndag 23 november 2009

Pust

Jahapp, den här kvällen var väl inte riktigt som jag hade trott. Jag fick sluta lite tidigare (jobbar ju till 20.00 idag) för att komma hem till en liten Tuvis som hade spel.

Hon ville INGENTING.

Eller jo, det ville hon ju. Hon ville leka med lego, bläddra i hennes foto-album, läsa böcker och härja runt.

Men man såg på henne att hon var SUPER trött, och hon var helt förvirrad och konstig. Nämnde man ordet säng, välling, sova eller att man började närma sig sovrummet så fick hon panik, gallskrek och tårarna sprutade direkt.

Men jag gav mig inte, och efter att vi "myst" (tvångsmyst, hehe, men bitvis så myste hon med vilja också) i soffan ett tag så gick vi in i sovrummet och så la jag henne i våran säng och där kom hon till ro, och tillslut så fick jag även i henne en flaska välling.

Och nu sover hon.

Pust, pust, pust.

Varför ska det så ofta behöva vara problem med just Tuvas sömn? Någongång borde det ju ge med sig tycker jag...

Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa, pappan får ta Tuvisen i natt eftersom jag börjar redan 06 och då sover jag på soffan så att både jag, och Tuva och Simon får sova ostört.

Natti, natti.... Zzzzzz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar