tisdag 12 januari 2010

Det gäller att göra det tråkiga roligt

När Tuva var liten så tyckte hon att det var AS skoj att bada. Men nu vill hon oftast inte bada (men jag tror snarare att det handlar om trots/att vara tväremot än att hon faktiskt inte vill). Vi måste leka att Tuva är ett flygplan som krashar i badet för att man ska få i henne utan att hon gallskriker. Viserligen tycker jag att det är en rätt rolig lek jag med, så mig gör det inget. Haha!

Idag så var det samma visa igen, men när hon väl kom i så ville hon inte upp! Tuva satt så fint och lekte, och när jag tittade till så hade hon visst gjort sitt eget bubbelbad... (Mia, det där schampot du glömde här när du var kattvakt är slut förresten) och där i härjade hon runt i 40 min innan jag tyckte att det nog fick vara nog.

En liten tjurskalle till tjej på de två översta bilderna som är sur för något, kanske för att jag knäppte kort istället för att lyssna på henne? Men det gick över snabbt så snart vi klarat av det hon ville ha hjälp med.

Det gäller ju att göra sakerna roliga för att få Tuva att göra dem. När vi borstar tänderna så leker vi skrik-leken och gör grimarser i spegeln. När Tuva inte har lust att skrika mer så får hon borsta resten själv, och hon är faktiskt riktigt duktig på det. Förut bara sög hon på tandborsten men nu borstar hon på riktigt.

En lite rolig grej, på handuken så har hon Bamse, eller "Bajjse" som Tuva säger. Hehehe...

Min lilla sötnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar