lördag 23 januari 2010

Pulka, massa god mat och bök...

Igår så blev planerna lite ändrade. Tuva ville inte alls sova när jag tyckte att hon skulle sova. Så efter en hel del bökandes så gav jag upp, fixade iordning lite här hemma och lät henne sova i vagnen ut till Funbo istället. Därav inget bloggande när hon sov.

Men vi hade en super mysig dag ute i Funbo. Efter att Tuva bajsat (ja, jag vet, jag har lovat mig själv att inte bli en sån mamma som pratar bajs om det verkligen inte är helt nödvändigt och relevant i sammanhanget...) två gånger så kunde jag, hon och Ville bege oss till pulkabacken. Och där härjades det som aldrig förr! Skitskoj hade vi. Och det häftigaste av allt var ju att traktorn som plogar och sandar kom. Och vet ni vad? Han stannade, och så BACKADE han. WOWOW! Tyckte Tuva och Ville. Hehe.

Vilda glädjeskrik var det också när jag sprang allt jag kunde (vilket inte är mycket iofs med tanke på min träningsvärk) med Tuva på pulka och Ville på bob dragandes efter.

När vi kom in fick vi super goda revbensspjäll. Tack mamman/mormorn!!! Sen kom Simon och hämtade oss, och då åkte vi hem och jag lagade super god bruschetta till förrätt, fläskfile med röra i, och parmaskinka runt till varmrätt och pannacotta till efterrätt.

Mannen i mitt liv var rätt så nöjd. Hehe.

Och på det har Tuva haft en super bök natt, kan jag vart upp kanske 10-12 gånger mellan 24.00-05.30 då hon ville upp? Och jag som skrytit om att hon åtminståne inte vaknar vid 05-tiden längre... Gahhh... Och eftersom jag ska ut och svira ikväll (lagfest, wiho!) så fick jag ju ta allt bök... 

Men Simon var snäll och nöjde sig med sovmorgon till fjuttiga 8, och då fick jag sova lite till.

Men Tuva var världens sötaste, och gulligaste så jag kunde ju inte bli arg heller. När jag hjälpte henne med något så sa hon "tack snälla!" och "Älka mamma" (Älskar mamma, tror och hoppas jag!).

Men nu ska jag göra lite nytta här tror jag...

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar