söndag 4 maj 2008

En hyfsad överdriven packning

Jag hade ju förstått att vi skulle få stanna på bb i ca 4 dagar, så jag packade saker för att vara borta i 4 dagar helt enkelt. Flera mysbyxor, massa underkläder, flera linnen och t-shirts, sköna tjocktröjor och två välfyllda neccesärer. Men jag kan ju säga att inte mycket blev använt! Jag hade inte riktigt insett att jag skulle må så dåligt, utan trodde att jag skulle vara uppe på benen och vara hyfsat pigg redan på måndag-kvällen. Men icke... Jag har helt sängliggande fram tills på tisdag-kvällen! Och efter det så var det inte riktigt lätt att ta sig upp heller. Jag är ju så känslig för det där med att förlora blod, så rester jag på mig så blev jag svim-färdig direkt. Hyfsat drygt, för jag ville ju upp ur sängen!!! Så i stort sett hela bb-vistelsen tillbringades i operationsrock/sjukhusrock och sjukhuskläder. Duscha lyckades jag med en gång, och efter det var det ingen chans att lyckas hålla på och smörja och greja som man brukar göra. Inte heller att tvätta ansiktet som jag brukar göra och smörja med alla mina grejer. Och sminka mig, ja, det funderade jag inte ens på... (Fast det var nog bra för huden också har jag märkt... )

Nu har det ju snart gått en vecka sen snittet och jag är fortfarande inte helt ok. Men det blir ju bättre och bättre! Så det är ju skönt att känna att det går frammåt, fast irriterande att det tar så lång tid. Hade ju inte riktigt räknat med det! Men, men. Nu är det ju som det är och det är bara att acceptera och fokusera på att vila och bli bättre!

Dessutom var det ju värt det. Man har ju liksom fått en belöning!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar