fredag 23 maj 2008

Jag gillar inte kommentarer med baktankar om fler besökare till sin egna blogg

Jag tycker att det är lite konstigt med folk som skriver kommentarer som enbart går ut på att man ska gå in på deras blogg så att de får fler besökare.

Kommentarer i stil med "kika in på min blogg så att jag får fler klick", eller bara "kolla in min blogg", eller de som skriver typ "håller du med i mitt senaste inlägg". Ska man skriva en kommentar så är det väl för att man vill kommentera vad som är skrivet i just det inlägget? Eller?! Om man vill ha fler besökare till sin blogg så får man väl skriva om saker som lockar folk att läsa, och hitta sin nisch och målgrupp. Inte tvinga folk att gå in bara för att.

Jag tycker iaf att det är drygt, och gör med de kommentarerna som jag gör med alla kedjemail, dvs struntar i dem! Bara som ren princip sak.

Men när folk kommenterar det jag skriver (utan uppenbara baktankar...) så kikar jag mer än gärna in på deras bloggar! Det är ju skoj att läsa andras bloggar och man kanske hittar någon ny favorit. Och jag blir glad över folk som kommenterar och visar min blogg intresse (eller att de åtminståne läst vad det är som står i inlägget de kommenterar).

Ja, ja, det var bara en åsikt.

Hoppas ni har en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar