måndag 26 maj 2008

Försäkringskassan från helvetet

Åh gud vad jag hatar hur försäkringskassan hanterar allt. Helt otroligt dåligt!

Simon har försökt att gå in och anmäla sina 10 pappadagar i samband med barnsfödelse flera gånger (man kan ju göra det via internet om man har e-legitimation) men de bara tar bort hans ärenden hela tiden. Så han får en halv lön den här månaden.

Och jag då?

Jo jag hade ju anmält föräldradagar den här månaden, med min sjukpenningsnivå (det är ju den som är 80% av min lön, sen har man ju lägstanivå dagar också som är på 180 kr om dagen). Och när jag anmälde dagarna så såg allt bra ut, men nu när jag kollar så har de dragit av sjukpenningdagar för mig, men bara räknat med att jag skulle ha 180 kr om dagen!!! Jag har ju liksom betydligt högre än så. Och när jag loggar in på försäkringskassan och kollar så stämmer ju allt, alla uppgifter om lön osv. Men ändå har de betalat ut enligt lägstanivån?! Jag förstår inte. Varför funkar det inte om man använder internettjänsten? Var har de då en internettjänst?!?!

Jaja, nu står jag i telefonkö, jag hade plats 300-någonting och det var 29 min väntetid när jag började.

Sen så väntar jag ju på pengar från sista månaden som jag var gravid, och jag var sjukskriven halvtid. Det verkar ju ta 100 år det med.

Jag blir galen, för jag kan inte någonstans i mitt huvud förstå hur det kan vara så svårt?! Herregud. Man blir ju bra galen.

Suck, suck, suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar