torsdag 29 maj 2008

Packnings-stress

Oj, det här var ju faktiskt lite knepigt. Vi ska viserligen inte vara borta längre än över helgen, men allt måste packas klart ikväll så att Simon kan ta med det i bilen till jobbet imorn. För jag ska åka buss och möta upp honom i Enköping, så jag vill inte släpa på mer än nödvändigt eftersom jag har Tuva med mig.

Men jäklar vad svårt jag hade att packa idag. Det är väl en dos av att jag var oförberedd på att det skulle packas klart idag, amningshormoner, stress och trötthet som gör att jag inte kan tänka klart. För nu har jag packat en massa, säkerligen bra mycket för mycket, och det känns ändå som att jag har missat allt det viktiga. Vilket jag förmodligen har gjort... Packat tre par jeans men inga underläder liksom. Det är ju så mycket mer som ska med nu när Tuva finns, och jag vill ju inte att hon ska lida för att jag glömt nå. Det kan ju inte hon rå för!

Ja, ja, hoppas att jag kan slappna av och sova hyfsat de timmarna Tuva sover i natt. Typiskt mig att ligga och fundera och stressa upp mig över såna saker som packning. Och ändå, som sagt, så ska vi ju bara vara borta över helgen...

Nej, nu ska jag testa att få Tuvisen i säng. Hon är lite kinkigare än vanligt ikväll, vilken förmodligen beror på att hennes föräldrar också är kinkigare och oroligare än vanligt. He he!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar