tisdag 16 december 2008

Dagen i punktform

  • Trevlig lunch med Annelie på Unico. Trots att Tuvisen var lite tröttare än jag planerat (hade ju tänkt att hon skulle sova i vagnen på vägen dit).
  • Det har spruckigt för en till tand i Tuvas underkäke, så snart har hon två!
  • Babysim igen (var ju på återsim igår) och Tuva är SÅÅÅ duktig. Idag simmade hon mellan ledaren och mig också. Lilla sprattelungen! Sen hoppar hon från kanten (eller mattan i vattnet går det bäst från) på komando "1, 2, 3, HOPP!" och plums i vattnet och en liten Tuva är jätte glad oavsett kallsupar.
  • Jag är typ klar med julklapparna, köpte till Tuva och en till idag så nu väntar jag bara på en liten beställning sen är jag KLAR!
  • Aslan sa ifrån till Tuva, helt plötsligt hör jag ett ILVRÅL från hallen, då är det Tuva som vart på Aslan som låg och sov på pallen... Jag letar och letar på Tuva men hittar inget märke, sen efter ett litet tag så kommer det fram två ljust röda märken på hennes arm. Pytte små. Aslan är duktig ändå.
  • Jag är ensam ikväll igen, igår var det hockeyträning (fast då var ju Simon hemma ett tag iof) idag är det match och imorgon har han julfest med jobbet. Jag ser fram emot julen då vi är lediga!
  • Snart ska jag dricka rött thé med kanelsmak och äta lussekatter. Mmmm! Hoppas Tuva sover lite bättre än igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar