torsdag 11 december 2008

Super-dagens

Dagens låt: So what med Pink spelar i mitt huvud fast jag inte ens hört den.

Dagens frisyr: Plattat (sen igår) som blivit vågit.

Dagens smink: ID minerals foundation, Maxfactor mascara, lite kajal och lite rouge. En gnutta concealer också.

Dagens klädsel: Jeans, nya volangtoppen från Topshop, vitt baslinne, svart kofta med spets. Fast det är bara senare delen av dagens outfit, fram till klockan 16.00 så var det myskläder.

Dagens roliga händelse: Tuva ger mig många, knasbollen! Sen var det skoj att åka till Ikea.

Dagens planer: Tvätta, städa, Ikea.

Dagens vill ha: Pengar!

Dagens saknad: Pengar! Och så längtar jag hem till Funbo.

Dagens drog: Kaffe.

Dagens tråkigaste: Att folk fortsatte tvätta in på min tvätt tid så att jag bara hann med två maskiner och måste tvätta imorn igen. Blä.

Dagens finaste: Tuva

Dagens måste: Fixa de sista med julklapparna, fixa julkort och skicka tillbaka ett h&m-paket. Och inte mycket blev gjort av det... Men det är städat här hemma iallafall.

Dagens dricka: Kaffe och citron-lättdryck.

Dagens köp: Ramar, ljus och presentpapper på Ikea.

Dagens mat: Korvstroganoff till lunch, pasta och pastasås till middag.

Dagens kärlek: Simon. Fast det kanske är alla dagar?

Dagens mående: Trött, men vem är inte det just nu? Annars är jag rätt glad. Hade ju trevligt igår och sånt gör mig på bra humör. Och så har Tuva sovit idag, vilket betyder att hon vart ganska glad!

Dagens skratt: Teletubbisarna skrattar rätt mycket på tvn... Och Tuva skrattar så hon kikar om man kittlar henne. Söt-unge.

Dagens tanke: Nu MÅSTE det ju snart vara helg, när var det helg sist? För 100 dagar sen?

Dagens smycke: Dop-berlock-halsband och one of a kind-armband

Dagens just nu: Racer-bloggar eftersom Simon tycker att jag är en tråkmåns, nu ska vi fika thé med macka och julskinka!

Dagens önskan: Att det skulle vart helg nu, och att helgen skulle vart flera dagar.

Dagens längtan: HELG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar