måndag 15 december 2008

Skadad? Jo lite grann.

Jag gillar inte Lundmyr of Swedens babykläder just bara för att jag inte tål typsnittet. Hade det inte vart för det så hade jag nog velat slå till på ett par saker, idén med tryck som "Gullunge", "Sötnos" och en massa annat är ju super sött. Men så var de det här med typsnittet... Nej, det går inte.

Det där jäkla typsnittet alltså. Det ser ju ut som COURIER. Inte snyggt... För hur gulligt hade det inte vart med en body som det stod "lilla grodan" på till Tuva?

Nu såg jag viserligen att de bytt typsnitt på några saker, det nya är ju viserligen bättre. Men långt ifrån bra...

Fast kanske är det bara jag som blivit lite trycksaks-skadad av att ha jobbat med trycksaker sen jag slutade gymnasiet för 100 år sedan.

Bilder: www.babyshop.se (kika in där förresten, massa fint och fraktfritt fram till jul!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar