torsdag 11 december 2008

Tisdags-shopping = fisk-shopping

Även fast Tuva har sina arg-dagar här hemma så går det i stort sett alltid bra när vi går iväg och gör något. Så i tisdags fick jag lite tristess-spel och packade ner Tuva i vagnen och gick och köpte nya fiskar till akvariet. Det har ju vart lite dött där i, men nu är det livat!

En sorts tetra (kanske den här, men jag är tveksam) köpte jag, inte den ljusa utan den mörkare. Men den ljusa blev as glad (den har ju vart själv ett tag) över sina nya vänner och hänger dem i hasorna hela tiden.

Och så en bild på min spök-fisk som av någon anledning tappat allt pigment... ?

Det är ju jätte svårt att fota akvariet och få det att se bra ut, omöjligt skulle jag nog vilja påstå. Lika omöjligt var det att fota de andra fiskarna jag köpte, ett par blå guramis som är skyggast i världen. De ligger bara och trycker bakom en stenplatta (min stora mals lilla hem, men honom har de petat iväg). Verkligen ett värt köp för att få lite mer liv i akvariet. Eller inte... Men vi får hoppas att de vågar sig fram snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar