onsdag 3 december 2008

Händelselös vecka, men händelserik helg

Ursch, det här har vart en seg sjuk-vecka för hela lilla familjen Djurström-Wikström. Nu mår vi lite bättre, och jag räknar med att vi ska vara friska till helgen. Det är ju därför vi tar det lugnt nu och vilar upp oss. Eller jag gör det ialla fall, Tuva kör på i sitt vanliga tempo och är bara lite tröttare och kinkigare och Simon jobbar ju.

Jag börjar bli hyfsat less på att bara vara hemma och sega, men det känns ju bättre när jag tänker på att det kommer att bli en fullspäckad helg.

På fredag eftermiddag ska jag träffa Carro på stan, sen är jag ensam hemma med Tuva på kvällen. Och då tänker jag äta nachos! Någon som vill göra mig sällskap? Emma vad gör du? Mia vad gör du och Zacke? Jag bjuder på nachos och kanske ett glas vin om ni är snälla.

På lördag är det extrasim med babysimmet klockan 10, och klockan 13 ska det firas lite jul med en sida av släkten. Och på kvällen så blir det lite party eftersom jag var tvungen att ställa in det i helgen som var. Nu har ju Tuva slutat med sina panik-attacker på natten och är lättare att lägga igen. SKÖNT!

På söndag så hoppas jag (men mest Tuva) att hennes farmor och farfar kan komma hit och hälsa på. Tuva saknar dem, och hon vill ju visa hur duktig och stor hon blivit. Eller så är det hennes stolta föräldrar som vill visa det kanske... Haha! Annars kanske vi våldgästar Tuvas kusiner på en fika. På eftermiddagen har Simon hemmamatch i bra tid så då kanske Tuvisen ska få gå på sin andra hockeymatch om vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar