lördag 27 december 2008

Det tar lite längre tid men blir mycket bättre

Jag har vart lite less på min kamera för att jag tycker att den tar lite grå-daskiga bilder som dessutom upplevs som "kalla". Men så kom jag på att det går ju att justera lite snabbt med ljushet, kontrast och färgtemperatur direkt i bildvisningsprogrammet i Vista. Så nu sitter jag och justerar varenda liten bild så att den ska vara bra... Det tar ju lite tid, speciellt när man knäppt en miljard kort under julen.

Och átt köpa en ny kamera är ju inte direkt prio just nu.

Sen vet jag ju att det kanske är våran skärm som är lite kass också, det är inte direkt så att den är kalibrerad... Hur hittar man det i Vista förresten? Ska nog leta efter det... På jobbet brukar jag kalibrera skärmen på min mac lite då och då. Det är ju viktigt att det ska vara rätt.

Men, men... Bilder är på g!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar