torsdag 3 december 2009

Back to work!

Imorgon är det jag som ska till jobbet, egentligen blev jag sjukskriven veckan ut eftersom jag behöver vila för att läka men eftersom jag nästan känner mig deprimerad över att sitta hemma, fundera, vila och glo i min ensamhet så tror jag nog att det blir bättre om jag går till jobbet imorn.

Saker och ting blir ju bättre om man är glad iaf! Och jag skippade ju Winnerbäck bara för att jag skulle kunna vila (vila = handla, hämta Tuva på dagis, städa, dammsuga, tvätta ett berg med tvätt, laga mat, städa undan efter mat, ge en arg Tuvis mat, bada en arg Tuvis, fyra brottningamatcher för att få på Tuva blöjan igen som hon slet av flera gånger, vika berget med tvätt, hänga in all tvätt där det ska vara och brottas med Tuva för att hon ska somna. Så om kroppen tyckte att det funkade så ska jag nog kunna jobba imorgon).

Och dessutom är det julbord med jobbet, efter jobbet imorn och det vill jag inte missa! Jag ÄLSKAR julmat! Det slår Lasse med längder... Hehe! Jag hoppas att min matlust återvänder och jag kan äta så mycket så att vågen stannar på + 5 kilo efter. Det är mitt mål.

Nu ska jag lägga mig och bläddra igenom Expressens Fredag och sen försöka ta mig igenom ett par sidor till i min sega, sega bok. Skam den som ger sig.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar