fredag 25 december 2009

Julafton del 2 "Tomten kommer!"

Här kommer andra halvan i bilder från våran julafton.

Enjoy.

Granen med alla klappar (låg ännu mer bakom som inte syntes och Britt hade inte lagt dit sina heller. Och just det, alla ömtåliga låg inte heller där). Sen så var det Kalle Anka tittande inne i lekrummet.

Redan innan Kalle Anka var slut så var småttingarna så hungriga så vi fick äta lite tidigare (eller var det deras taktik för att tomten skulle komma snabbare kanske?). Tuva åt som en häst och jag vet inte hur många prinskorvar och köttbullar hon smällde i sig. Många var det!

Och så kom tomten! Barna var nyfikna, och lite rädda till en början, men faktiskt inte så rädda som man skulle kunna tro. När Tuva insåg att hon fick paket så tog hon glatt mot dem och slet upp paketen på engång! SKOJ med julklappar!

Och vet ni vad... Jag har fått kyssa tomten jag...

Paketöppning! Tuva bland annat en Rorri-bil och en Rorri-bok. Mycket uppskattat!

Ville och Kevin gillade tomten starkt! Kan det bero på alla paketen de fick kanske..? Kevin var dock lite tveksam och var tvungen att fråga om det verkligen var riktiga tomten. Haha, sötnosen!

Efter att tomten delat ut alla klappar och gått så blev det fika och fullt ös på alla barnen som lekte med sina julklappar.

Det var en mycket trött, men väldigt nöjd och glad Tuva som slocknade som en stock i bilen på vägen hem vid 20-snåret.

Jag det var en mycket nöjd mamma och pappa som somnade i sina nya täcken och kuddar senare på kvällen efter ett glas rött och varsin julöl.

Den här julen kommer jag minnas länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar