måndag 21 december 2009

Snodd från lill-sis

Jag härmar dig Linnéa.

Senaste

Låt du hörde: "En sockerbagare..." som jag och Tuva sjöng på till dagis.

Film du såg: Blod diamond (igår kväll på 4:an)

Mat du åt: Räknas fruktsoppa?

Kram: Tuva

Puss: Tuva

Känslan: Splittrad

Resa: Kreta

Glädje: Att vi var magsjuka över födelsedagshelgen och inte över jul.

Dröm: Hmm... Det var jäkligt förvirrade drömmar inatt.

Person du träffade: Tuvas fröken Sari.

Personen du pratade i telefon med: Simon

Personen du fick sms av: Mamman min

Gången du åt 7-eleven korv: Jag äter helst inte korv ute.

Gången du var utomhus: När jag gick med Tuva till förskolan.

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Hela min lilla egna eller hela min stora?

Saken du köpte: Klickade hem några sista julklappar i fredagskväll.

Allmänt:

Ska bli skoj: Julafton!

Ska inte bli skoj att: Betala räkningar.

Sparar till: Allt, men det går ju sisådär.

Pålägg som gäller: Simons mormor Sibyllas gravade lax!

Önskar att jag var bättre på: Att sätta högre må och nå dem, men jag är ju rätt nöjd av mig jag.

Dagens dryck: Saftsoppa.

Vad saknar du: SOL!

Tre band/artister: The Cardigans, Flo Rida och Lady Gaga

Vad har du gjort idag: Tittat på vad Tuva velat titta på (I drömmarnas trädgård, Nasse och så lite Teletubbies på det) och sen lämnat lillan på förskolan.

Brukar du svära mycket: Ja, för mycket.

Hur tidigt stiger du upp: Börjar jag 06 så är det vid 05, annar så styr ju Tuva. Brukar bli vid 6-7 tiden. Och en gång i veckan får jag sovmorgon till typ 9! Yey!

På helgerna: Ena morgonen så styr Tuva, andra morgonen är det sovmorgon till runt 9.

Vad ska du göra ikväll: Jobba, sen hem och sova.

Hur många timmar sover du per natt: Knappt 7.

Vem är snyggast i världen: Hugh Jackman, Jude Law och Olof Mellberg. Mmmm.... Och så Simon, så klart!

Vad är det för veckodag: Måndag. Men nästan som onsdag eftersom det bara är tredagarsvecka! Yey!

Bästa saken som hände mig förra sommaren: Kreta.

Favoritplagg i garderoben just nu: Mina svarta byxor med dragkedjor på höfterna från Vila.

Längd: 171 cm

Vikt: 53 kg (men det är ju på grund av vissa omständigheter, jag skulle vilja ligga på 3 kilo mer. I muskler då. Hehe.)

Byter gärna garderob med: Kanske Lauren Conrad?

Byxa eller kjol: Byxa

Senast utlästa bok: 19 minuter (kass bok, läs ej) och snart Elsas mode

Mitt rum lägenhet kan beskrivas som: Hemtrevligt och juligt, men skulle behövas tvättas sofföverdrag, dammsugas och skuras men det ska ordnas idag.

Mig själv med tre ord (just nu): Blek, glåmig och kaffesugen.

Jag tränar: Fotboll.

Jag ville bli när jag var liten: Veterinär eller fotbollsproffs.

Någon som orkat läsa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar