fredag 18 december 2009

Sweet as cupcake

Idag har moster (Tuvas moster, min lillasyster) Julia fått rycka in igen. Simon skulle på julbord och kom på sådär lagom sent att han visst måste gå hemifrån 16.20. Jag slutar 17.00 och eftersom vi är så få på fredagar, speciellt fredagseftermiddagar så kan jag inte sluta tidigare heller. Och eftersom jag ändå är ledig varannan fredag så känns det ju sådär om att be att få gå mer än en timme tidigare när jag väl jobbar.

Så Julia som slutar skolan kl 15.00 ute i Almunge tar bussen in så att hon är i stan vid strax innan 16.00 och skyndar sen hem till oss direkt så att Simon hinner med bussen han måste ta för att hinna till Enköping i tid.

Hur gulligt är inte det? Tuva hade dessutom blivit överlycklig när moster kom och när jag kom hem så var det en mycket nöjd tjej som härjade runt här hemma.

Sen har Julia badat Tuva, gått och hyrt film och köpt godis och medans jag la en bökig Tuva (ca 1 timmes brottningsmatch med en motsträvig unge som när hon väl lugnade ner sig somnade på 2 sek) så lagade hon nachos som jag bara kunde hugga in på när jag var hade nattat klart.

Jag  blir ju tamigtusan alldeles varm i hjärtat över hur duktig hon är! Och att hon sen bara är 12 år!!!

Jag var såååååååå trött när jag kom hem, och jag vet inte vad jag hade gjort om inte Julia var här (eller jo det vet jag, jag hade genomlidigt kvällen och till slut suttit här dödstrött, men nu känner jag mig lugn och harmonisk, om än väldigt trött, istället).

Hon är så söt och duktig min lillasyster, och Tuva är så glad över att ha henne som moster.

Julia och Tuva ligger och tittar på tv när Julia var här i tisdags. Tuva hade ju haft lussefirande på dagis då så därför har hon tomteklänning, shortsen har hon satt på sig själv.

Vad skulle jag och Tuva göra utan Julia?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar