torsdag 3 december 2009

Shoppingförbud

Jag har gett mig själv totalt shoppingförbud fram tills februarilönen.

Tror ni att det kan hållas? Förmodligen inte... Men då ska det vara nå jäkligt bra som är sjukt billigt plus att det verkligen ska behövas!

Jag har ju fått en beställning från h&m, bubbleroom, nelly (den har jag inte visat här) och så en från Donna Beuty med ID minerals startkit. Sen väntar jag på ett litet paket till från h&m (mest julklappar). Så jag har lite ångest... Trots att det mesta är betalt.

Tänk vad mycket pengar jag skulle kunna ha över varje månad om jag inte shoppade så? Nog för att det gör mig glad och jag anser att det är min "hobby" (visst får man lägga pengar på sin hobby? ) men ändå.

Någon måtta får det vara. Och speciellt nu när vi letar efter större så hade det ju vart nice att ha lite pengar undanstoppade att kunna köpa nytt till hemmet för.

Saker till Tuva får jag så klart köpa (och julklappar såklart!) trots mitt köp-stopp men det får inte bli några värsta utsvävningar utan sånt som behövs.

Så därför undviker jag att kika i webbshoppar, och då sjunker ju inläggen här i bloggen... Haha!

Nu ska jag till tvättstugan, sen ska jag förbi Ica innan jag ska hämta snuttan på dagis. Trots att jag brottats med henne hela natten (shit pommes vad hon sover dåligt på nätterna just nu, orolig var bara förnamnet!) så längtar jag efter min sötnos.

Men kan mina läsare hjälpa mig med en sak? Så fort jag börjar snurra om något som jag tycker att jag är VÄRD att shoppa så säg åt mig att vänta tills i slutet på februari och påminn mig om att jag har oanvända kläder och skor i garderoben.

OK?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar