måndag 21 december 2009

Inte så otippat?

När jag kommer till förskolan och skulle lämna in Tuva som för en gångs skull skulle vara inne så är henne fröken där och det första som hon frågar är "Har ni klarat er?". "Klarat oss från vad?" svarar korkis-Sara, så då förklarar fröken att det gått magsjuka på förskolan och att flera barn var sjuka förra veckan och att det var flera lärare hemma idag.

"Ahaa"

Så den där magsjukan som jag tyckte bara kom från ingenstans kanske inte var så där jätte otippad.

Håll tummarna för att inte Tuva blir sjuk till jul!!! Men visst finns det vl en chans att hon ska kunna klara sig om hon inte blivit sjuk än?

Det var förresten så sött imorse, Tuva ville inte alls bli lämnad och började skruva på sig i vagnen och gnälla "maaaaammmmmmaaaaaaaa" och sträcka armarna mot mig redan innan vi kommit fram. Och hon ville inte alls gå in på gården, så jag fick bära in henne och hon var bara ledsen. Men så fick vi veta att vi skulle in och där inne var hennes polare Danny och Linna som blev så glada när Tuva kom och då blev Tuva också jätte glad och till slut sprang de runt alla tre och härjade och skrek (fast fröken försökte få dem till att inte skrika...) och var hur glada som helt. Tuva brydde sig knappt om att jag gick.

Skönt! Det känns ju som att vi har fått ett litet bakslag i själva lämningen, men nu är det ju bara tre dagar kvar innan Tuva ska få vara hemma i 2,5 veckor. Efter det så är hon nog mer laddad på förskolan igen.

Nu: Kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar