lördag 12 september 2009

Förberedelser på hög nivå

Jamensådärja, då var man fixad inför kvällens partaj och skjutsen kommer om 45 min. Inte illa! Nog för att det på nå vis lyckas bli stress ändå precis innan man ska iväg men det lyckas man väl aldrig slippa? Oavsett hur långt innan man är "klar".

Men nu sitter jag här i en outfit jag är tveksam på om jag tycker är bra, den är skön med paljettleggings och långt linne (båda nya, eller oanvända snarare) men något i mig är tveksam. Och så dricker jag ett glas vin. Tänkte att det skulle dämpa magknipen (och vart kom den ifrån helt plötsligt?! Magen värker och är som en ballong. Mycket trevligt. Or not.). Hehe. Men jag är glad ändå jag. Jag ska inte klaga, jag har ju haft tid på mig sen klockan 16.00 att göra mig i ordning helt själv. Simon och Tuva är ju kvar i dalarna.

Men jag måste också berätta, GUD vad Tuva vart glad över att komma hem till Farmor (Farfar är och jagar). Hon är uppspelt till tusen och hela kvällen igår så var det full dansuppvisning. Så himla tokig min lilla tokis! Man får så många skratt! Man kan ju undra vad det är för liten tokunge som vi fått. Haha! Så inte har jag något dåligt samvete för att Tuva stannade kvar där inte, hade hon fått välja så hade det inte vart annorlunda. Och det känns otroligt bra så klart.

Det är bara mamman som sitter här hemma i sin ensamhet (som hon iofs så gärna vill ha också...) och saknar sin Tuvis. Goaste ungen som finns på denna jord. Och jag är inte ett dugg partisk när jag skriver så.

Och självklart saknar jag pappan också.

Nope, nu ska det fixas och dansas vidare här. Jag har övergett Flo Rida för The Sounds för ett tag.

PARTY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar