fredag 18 september 2009

Tuva (och jag såklart) på 30 års kalas!

Tuva ville bestämt ha mammans pärlshalsband för att... Hoppa på?

Tuva och söta kusin Erica (som är 8 mån äldre) skakade galler.

Tuva hade jeansskjorta på sig från början, men det blev för varmt så den åkte snabbt av. Efter ett tag blev det för varmt med linne också så då åkte det också av. Men lika snabbt så åkte det på igen, fast på benen. Men Tuva var nöjd och tyckte att hon var så snygg så.

Och så hade Tuva ända tills det var dags för oss att dra oss hemmåt, och under stora protester så åkte kläderna på igen, på rätt kroppsdelar dessutom.

Grattiskortet till storasyster som fyllde år svängde jag ihop på 3 röda, men som tur var jobbade lillasyster sena skiften så hon fick köra ut det på fint guldklittrande papper medans jag sprang iväg för att hämta Tuva och gå på äppelplockardag (vi kom ju tillbaka för att byta om och ta bussen ut till Funbo efter det).

Ett annat födelsedagsbarn, nämligen lilla 1-åringen Zacke! Men honom ska vi fira imorgon.

Skörden från äppelplockardagen på förskolan. Nu blir det till att laga äppelpaj!

Hoppas ni har en fin fredag förresten, själv är man ledig och jag och Tuva har haft en riktig mysförmiddag. Tuva har för ovanlighetens skull vart på riktigt myshumör (vart väl mycket farande för hennes del igår antar jag...) men nu sover hon och sen ska vi ta bussen ut till Funbo igen för att hänga med stora familjen. Simon ska på firmafest direkt efter jobbet och det är ju lite tråkigt att vara sjäva hela dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar