onsdag 30 september 2009

Operation: Varma kläder

Shit, idag efter jobbet så var det jag som sprang som en svettloppa med ont i fötterna (smart dag att ha höga klackar... eller inte) i alla butiker jag kunde komma på med barnkläder och jagade efter varma kläder till Tuva. Att det skulle vara så svårt!

Men jag kom hem med en redig skörd iallafall:

Riktiga ordentliga (varma, vatten och vindtäta) och dyra vantar från Polarn o pyret (de rosa) och sedan de billigaste vantarna jag hittade som var tumvantar och hade hyfsad passform och i rätt storlek som backup från Kappahl.

Överdragsbyxor med extra förstärkning på knän och med ett mer vattenavvisande material på framsidan från Lindex, fleece-set från h&m.

Jeansleggings från Lindex (ok, de klassas väl inte in i kategorin varmakläder men snygga är de!) och en mössa från Polarn o pyret, men den måste jag nog byta, satt aningens för tajt tycker jag. Tuvas huvud får inte växa en milimeter till om hon ska kunna ha den ett tag.

Ett par svarta stövlar att ha som lite mer "finskor" och ett par varma stövlar att ha ute på förskolan. Tyvärr måste båda bytas eftersom Tuva nog behöver strl 24, MINST!

Några raggsockor hittade jag inte, men Tuvas farmor kanske kan sticka något till par i någon eller några storlekar större?

Sen måste jag nog kika efter ett par fodrade gummistövlar, eller tror ni att stövlarna ovan håller för riktigt regniga dagar? Åh... Får nog bli en stadsrunda imorn också och byta och fixa.

Ett par hoodies och något par leggings behövs också i Tuvas garderob. Det är mycket nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar