tisdag 8 september 2009

Riktlinjer till höst garderoben

Jag blev inspirerad av att läsa andra bloggar som har gjort en höstlista så jag tänkte också göra en. Värsta bra ju! Hoppas bara att jag kan vara duktig och uppdatera den efterhand.

  • Bekväma högklackade skor - Höga skor, med någon snygg detalj som fungerar att gå i en dag på jobbet.
  • Lårhöga stövlar - Jag har redan två par, ett par i mocka och ett par i fusk-skinn (antar jag). Så inga fler inköp där inte.
  • Boots - Ett par tuffa boots att ha till vardags känner jag att det fattas i min garderob. Kommer verkligen att behövas när man inte vill ha ballerinas längre.
  • Leggings med detaljer - Hur skönt är det inte med leggings, men det är ju tråkigt med vanliga. Någon detalj ska det vara! I min garderob nu finns: pajlettleggings (h&m), leggings med hål på sidorna (forever21) och ett par blanka med guldkedja (Nelly). Men ett par till skulle nog få plats.
  • Svarta smala byxor - Jag har mina från Vila med dragkedjor och de nya svarta med detaljer från h&m.
  • Tunikor - Som är långa nog att ha till leggings.
  • Cardigans - Behövs i alla dess former!
  • Stuprör - Ett par jeans med normalhög midja skulle sitta fint. På de jag har är det låg midja på de flesta och det orkar jag bara inte med längre.
  • Shorts - Det har jag, bruna, svarta, jeans, inget som behövs köpas.
  • Tight, kort kjol med detalj - Att ha en större överdel till det är ju snyggt.
  • Baslinnen - De långa från Gina Tricot är suveräna, och jag skulle behöva nå kortare också.
  • Strumpor - Shit, det ekar tomt i min strumplåda efter att jag slängde alla med hål...
  • En beige kavaj eller en annan höstjacka - men inte både och, jag har ju andra höst jackor som min svarta kavaj, jeansjackan, skinnjackan, tunna beige kappan och säkert nå mer.
  • En varm, bekväm och fin jacka med huva - till i vinter att komplettera med när man inte kan ha kappor.

Färger:

  • Svart
  • Ljusgrått
  • Beige
  • Puderrosa
  • Cerise

Det blev en långlista att bita i det, få se hur mycket det blir av den. Jag ska ju egentligen inte shoppa så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar