onsdag 2 september 2009

"Bebbis"

Snacka om att Tuva har börjat prata nu, det bara väller ut ord som tex mamma, pappa, sten, sko, filt, napp, aslan (tidigare sa hon bara A eller mjau till honom), glass, korv, mat, grus, bebis och en massa annat. Viserligen måste man ju lyssna ordentligt för att förstå vad hon säger ibland (tex gjaaaass = glass, kååååårv = korv, maaapp = napp) men ändå!

Men en sak jag inte förstått förrens jag läste den här bloggen var ju att hon faktiskt säger Teletubbies också! Eller "Bebbis" säger hon, och jag rättar henne varje gång "Nej, det är inga bebisar, det är Teletubbies!". För det är ju ingen tvekan egentligen om vad hon menar när hon kommer med dvd-fodralet och säger "Bebbis!". Jag borde ju ha fattat kan man tycka.

Tuvas favoriter som hon har vart besatt av sen hon vart runt 6 månader... Mamman och pappan är bra trötta på dem kan man ju lungt påstå.

Nope, slut på fika och snart är det jag som ska och hämta lilla tokisen. Hoppas att det gått bra på förskolan idag med, förutsättningarna var ju så bra de kunde bli iallafall (hon har ju haft det så jobbigt med tänderna under hela tiden + att hon var sjuk förra veckan, därav oron).

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar