fredag 18 september 2009

Kan man bli kär i ett (eller två?) ytterplagg?

Men de här två hängandes i min garderob för ytterkläder så skulle jag vara nöjd (om man bortser från att jag skulle behöva en varm, tjock, vindtät jacka också... Men jag har ju en från Cheap Monday som viserligen varken är så varm eller särskilt vindtät, men man kan väl köra "lager på lager" en vinter till och hoppas på att slippa de värsta köldtopparna... )

Denna hittade jag i Carros blogg och kommer från Haléns och kostar 799:- (men med 2225 rabattkoden får man 100:- rabatt...)

Underbar trench med volanger som det där "lilla extra" som jag så gärna vill ha. LOVELY! Den finns i beige också förresten.

Och denna hittade jag hos La Redoute för 949:-, en duffel har jag velat ha i många år, men de är ju oftast lite dyrare än en vanlig kappa, men med rabattkoden 92180 så får man 50%... Inte illa va?

Fin-fin duffel med huva. I love it! Finns dessutom i en massa andra färger.

Nej, nu ska jag spana in vinterjacka till Tuva. Där är det ju viktigare med att de tål lite än hur de ser ut. Och storleken är ju en evig fråga. Hon har ju 92 nu, så det kanske är lika bra att ta 98? Men 98 känns ju sååååååå stort! Men det är väl bara att inse att lillan inte är någon lillan längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar