tisdag 22 september 2009

Skicka ALDRIG med UPS

15 sept (tisdag förra veckan) beställer jag min kamera från Pixmania, samma dag levererar de till UPS som tar emot paketet dagen efter.

16 sept (onsdag förra veckan) åker en bil till Uppsala med mitt paket, men eftersom de inte vet portkoden så åker de tillbaka till Bromma med mitt paket. De kunde inte ha slagit en signal till mig? Numret står ju visst på leverans-sedeln. Grrr.

17 sept (torsdag förra veckan) Inget händer

18 sept (fredag förra veckan och sista dagen inom deras leveranstid som de ska leverera) postar de ett vykort. Ja, de POSTAR ett vykort. Eh? Var de det smidigaste och snabbaste sättet att ta kontakt med mig?

19 sept (lördag) Inget händer så klart eftersom det är helg.

20 sept (söndag) Samma som ovan.

21 sept (måndag) Jag får hem vykortet där det står att jag får hämta mitt paket i Bromma. Eh?! Det var väl inte därför jag betalade DYRARE leverans?! Hade jag tagit posten hade paketet vart framme SENAST idag. Jag ringer till UPS och får snacka med en hel bunt inkompetenta människor, och tillslut får jag prata med en tjej som verkar kunna sitt jobb. Och hon lovar att jag ska få mitt paket idag efter klockan 14.30 eftersom jag inte är hemma innan.

22 sept (tisdag, idag) Dagen för leverans, 6 dagar efter att de var hos mig första gången. Jag kommer på att jag angett fel portkod och ringer dit för att ändra, eller om jag ska se till att porten ska stå öppen mellan 14.30-17.00 då de ska leverera. Men det behövdes inte, de hade fått rätt kod nu och det skulle ordna sig, dessutom så kunde ju budkillen ringa till mig om det var något eftersom mitt telefonnummer ju står på paketet.

17.00 idag så ringer jag då jag inte har fått mitt paket och då visar det sig att de var här 15.39 och de inte kom in genom porten eftersom de hade fel portkod. "Oj, då, föraren hade visst inte sett att det uppdaterats... Vi ber så hemskt mycket om ursäkt... Nu kan vi inte leverera idag eftersom föraren är tillbaka i Bromma... Bla... Bla..." ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

23 sept (imorgon och 7 dagar efter första beräknad leverans) så ska UPS komma till mig efter klockan 15.00 (Men UPS kan "ALDRIG lova en viss tid, de levererar mellan 09-17..." Så vi får väl se hur det går, dessutom så brukar de visst aldrig ringa till kunden heller. Men om en person på deras kundtjänst säger att de ska ringa, borde de inte göra det? När de ändå står utanför dörrn, och jag sitter precis innanför så borde det väl vara enklare att slå en signal än att åka tillbaka igen?).

Önska mig lycka till....

Men det roliga i historien är ju att jag betalat extra för att få den här leveransen också. Fint det, med standardleverans så hade jag suttit här med kameran i min hand...

Suck och grrrrr och åhhhh och suck igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar