tisdag 5 augusti 2008

Det har vart lite tungt....

Ja, ända sen efter jul ungefär. Bara det att vara gravid är ju lite jobbigt, och det är ju inte direkt att man känner sig i topp-trim just då. Utöver lite vanliga graviditets besvär så hade jag ju en massa jobbiga sammandragningar och en bebis visade sig ligga med rumpan först så det blev ett jobbigt vändningsförsök. När hon äntligen kom ut genom planerat kejsarsnitt så skulle man ju hämta sig efter det också. Vilket tog betydligt längre tid och var mycket värre än jag trodde! Jag trodde att det liksom bara var att skära upp och plocka ut, men nu har jag lärt mig att det verkligen är en stor bukoperation. Rekomenderas inte om det inte är nödvändigt.

Och på det så har jag ju haft magsjuka två gånger och rykt ur den där förbannade visdomstanden (samma visa där, jag trodde att det bara var att rycka ur och ha lite ont en dag, inte hade jag räknat med att jag inte skulle kunna äta på två veckor!).

Så nu har jag åkt på en dunder förkylning och jag är så rädd för att smitta lilla Tuvis, vill ju inte att hon ska bli sjuk!

Men ja, det är ju alltid skönt att klaga och redan nu känns det lite bättre. Jajamensan!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar