onsdag 27 augusti 2008

Tuva är ingen liten prinsessa

Förut (innan jag fick barn) så trodde jag att ifall om att jag någon gång får en tjej så kommer jag att klä henne som en liten prinsessa. Ni vet rosa, glitter och allt som hör till. Men nu när jag har lilla Tuva så känns det inte alls som att jag vill det! Nej, för Tuva är ingen rosa, lugn liten prinsessa. Tuva känns mer som en tuff och aktiv tjej! Så passar hon otroligt bra i mörkblått (för hennes ögon är i den färgen) och i starka färger. Hennes hud är ju ljusrosa så när hon har det så känns det ju lite "kaka på kaka".

Och sen kan det ju vara så att jag har blivit ganska så påverkad av allt "genus-snack" från Tuvas blivade gudmödrar (Tuvas faster Sara som pluggar till lärare och "tant" Carolina som är förskolelärare) och Tuvas farmor (som är förskolelärare). Men det är ju intressant det där, så det är ju kul att diskutera också.

Men, ja, på h&m så finns det en massa fint som skulle passa fin-fint in i Tuvas garderob. Skulle nästan behöva göra en höst-lista till henne med för vad hon behöver ha i höst, men det kommer senare.

Kolla in de söta hjärt-fickorna på jeansen. Gillar ju såna detaljer på kläder! Och hur söt skulle hon inte vara i en liten skjorta?

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar