torsdag 14 augusti 2008

Ibland så har man ju det ganska bra

Idag har det verkligen vart en lugn, lugn dag. Hållt på och fixat lite här hemma, städat, tvättat och lite annat smått och gott.

Nu sitter jag framför datorn med nybakade muffins (men jag hade bara ett ägg hemma så det blev bara 5 små muffins...) en kopp kaffe medans diskmaskinen och tvättmaskinen går. Tuva har slocknat i sin babysitter och vädret ute är för dåligt för att jag ska ha lust att ta mig ut (vilket är ganska skönt... Annars hade jag känns mig så dålig om jag inte tagit mig ut på en prommenad eller något).

Först kände jag lite panik och blev super rastlös över att inte ha något inplanerat idag, men fasiken, nu känns det rätt bra ändå. Livet kan vara bra härligt och det är såna här stunder som man ska ta vara på. Men imorn, då blir det inget hemma-slöande. Då ska jag kanske trotsa min motvilja till buss och ta mig en sväng ut till mamsen och ge henne hennes paket som är ganska mycket försenat nu. Hoppas att det kan vara lite schysst väder så att kroppen kan få en liten solgnutta på sig också. Men det är väl lite mycket att hoppas på.

Nej nu ska jag fortsätta med allt jag har att planera medans Tuva sover.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar