fredag 29 augusti 2008

Tuvas friskis-premiär!

Jag tog mig iväg till mamma-jympan ialla fall. Och det var jag glad över (kanske inte just på vägen dit då det spöregnade, Tuva var kinkig och vi var sena...)! Tuvas friskispremiär blev nästan på dagen då hon blev 4 månader (det var ju igår det), det är inte illa pinkat!

Det var väl inget super ansträngande pass, men det är ju ändå 1000-gånger bättre än att sitta hemma i soffan med datorn. Jag hade lite svårt att fokusera på vad vi skulle göra också, var mest fokuserad på att Tuva skulle ha det bra. Och det hade hon! Det var bara i slutet hon blev lite kinkig och ville vara i famnen och kika på alla andra mammorna.

Vet ni dessutom att friskis har en massa saker där som de lånar ut? Baby-gym, babysittrar, små stolar för bebisar (jag såg bebisar mindre än Tuva som satt bra i dem), leksaker osv. Hur bra som helst! Nu kom jag lite sent så allt var upptaget förutom någon babysitter, men nästa fredag ska jag se till att komma i tid och haffa ett babygym!

Apropå det här med barnpassning också, det är visst seniorer som tar han om bebisarna i spegelsalen så får mamman gå på gympa eller vara i gymmet under tiden. Det funkade jätte bra sa ledaren och seniorerna tycker att det är jätte skoj. Så det ska vi nog prova på någon gång! Friskis är ju suveränt.

Nu ska jag fixa lite lunch sen kommer Frida hit och fikar. Det ska bli trevligt!

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar