söndag 24 augusti 2008

Jamen festen igår då

Ja, festen ja. Den blev riktigt lyckad! Efter mycket (MYCKET) stress innan så hann allt bli klart innan klockan 17.00 då det drog igång.

Vi började med en liten femkamp som jag och stora lillebror Micke (och Tuvas blivande gudfar ) fixat. Vi hade ju sjuk tur med vädret också, en riktigt skön sensommarkväll blev det och solen sken, det var ju ganska så otippat men inte mindre härligt för det.

Grenarna var:

- Stoppa penna i flaska

- Stövelkastning

- Blåsa nålar med någon speciell blåsgrej (som Micke hade med sig), på en specialpiltavla med bild på pappa. Mamma träffade honom mitt i hjärtat och hans syster träffade mitt mellan ögonen. Jag vet inte om det var slump eller inte... Haha!

- Stafett då man hade bundit fast benen i varandra.

- Och till sist en liten tipsrunda som jag hade slitit med innan, den handlade enbart om pappa och jag hade hittat hans privata "ungdomsalbum". Tror inte att det var bilder som man vill att ens dotter ska se men det var skoj. Farsan var en partyprisse han med. Så det är därifrån jag (och resten av syskonen...) har fått dom generna. Hehe! Pappas lag var så klart bäst (skulle han ge sig om han inte vann?) TROTS att de var SÄMST på tipsrundan. Hallå, den handlade ju om honom! Hahaha!

Efter femkampen så blev det en jätte skoj kräftskiva och jag är så glad över att jag har en familj som man kan ha så roligt med.  Det är ju en grymt bra tradition vi börjat med tycker jag, och extra skoj att vi fick fira en 50-taggare under den här kräftskivan.

Världens bästa pappa och morfar tycker jag och Tuva!

Tyvärr så var det bara de här tre bilderna jag tog, det var under lagindelningen till femkampen. Men jag fick se idag att både lillasyster Mia och lillebror Micke knäppte en massa roliga kort, så jag hoppas att jag kan få dem snart. Och då ska jag så klart dela med mig av några här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar