söndag 31 augusti 2008

Heter det döpas eller dopas?

Ja, det var det första min smarta fjortis-lillasyster Linnéa frågade mig när vi träffade dem utanför kyrkan. Jag sa att det heter dopas, vi får se om hon gick på det eller inte... Hahaha! Korkis.

Idag så var det uppskrivet dop i kalendern, det var min lilla charmiga kusin Charlie (som är 1,5 månad äldre än Tuva) som döptes i en kyrka i Täby. Jätte mysigt dop var det! Och Tuva fick ju kolla in lite vad hon ska göra om två vekor. Och jag hoppas verkligen att hon tog in det hon såg för Charlie var jätte lugn och glad!

Jag tror att de som var på dopet som inte tillhörde vår familj hade lite svårt att reda ut hur alla var släkt, med alla bebisar, sambos, kusiner och syskon. Men det var roligt att se hur de funderade och försökte förstå... Haha! Vi är en stor, stor familj.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar