tisdag 19 augusti 2008

Tuva = ett blivande matvrak?

Vi har testat att börja ge Tuva lite annat än bara välling (eller ja, ersättning är det ju nu så klart. Men hur kul låter det att säga det? Låter godare med välling tycker jag.) i förrgår fick hon smaka banan och det tyckte hon mest bara var konstigt. Inte äckligt utan bara jätte konstigt, hon såg helt förvirrad ut! Och hon fattade inte att hon skulle svälja så jag tror att det mesta kom ut igen.

Igår så testade jag att ge henne lite plommon-puré (det ska vara bra för hennes mage har jag hört, barn som får ersättning har ju en tendens att bli lite hårda uppenbarligen) och det gillade hon hur mycket som helst! Hon vart riktigt arg när det var slut och hon smaskade och åt. Jag vågade inte ge henne mer än ca 1,5 tesked eftersom jag inte ville riskera att hennes mage skulle få spel. Så sen fick jag doppa nappen i skålen för att hålla henne lugn... Haha! Men det känns ju bra, hoppas att hon blir ett litet matvrak för det är ju så sött med små tjockisar. Eller främsta anledningen är ju så klart att det är bra att hon äter... Speciellt om hon har mina anlag. Jag kommer ihåg när jag var liten och var till doktorn och de sa till pappa att de skulle ge mig grädde och efterrätt varje dag. Hur bra som helst tyckte jag! Hehe!

Nope oj, nu måste jag snabba mig. Ska vara nere på stan till 12.00.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar