måndag 4 augusti 2008

Långa sekunder när Tuva inte andas

Ursch, inatt så var det ingen rolig natt. Hörde att Tuva lät konstigt från sin spjälsäng, så konstigt att till och med Simon vaknade. Så jag flög upp ur sängen för att se vad det var, och fick se henne försöka att andas utan att det går. Det lät som att någon slempropp satt fast i bröstet på henne och hon inte kunde få ut det! Så jag slet upp henne och försökte hjälpa henne men det tog ett par sekunder, ett par låååånga sekunder innan hon kunde få upp det som irriterande henne och det rann ur både näsa, ögon och munnen.

När hon kunde andas igen så ringde jag till sjukvårdsupplysningen för att höra vad vi skulle göra, och de tyckte att vi skulle åka upp till barnakuten för att de skulle undersöka henne. Då var klockan 01.30 ungefär, vid 04 var vi hemma igen med en tröööööött Tuvis.

Som tur var så var allt bra med henne, lite förkyld men ingen feber eller något sånt. Och Tuva var glad när läkaren undersökte henne, gav honom till och med några leenden. Sötnosen. Men det var skönt att åka upp och se att det inte var något fel på henne. För jäklar vad orolig man blir! Det går ju inte att beskriva, och då var det ju ändå inget super fel på Tuva. Tänk på de som har bebisar som blir sjuka på riktigt (som jag när jag var bebis tex, jag hade ju hjärtfel), och vi har bara en liten förkyld bebis som fick en slem klump i halsen.

Idag verkar Tuva vara som vanligt, det är bara jag som är skit förkyld och trött men det gör ju inget. Huvudsaken att Tuva är frisk!

Hoppas er vecka började lite lugnare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar