fredag 8 augusti 2008

Tillbaka till rutinerna

Nu är snart semestern slut, eller ja, Simons semester. Jag är ju föräldraledig. Men nu ska vi försöka få lilla Tuvis tillbaka till rutinerna som hon själv fixat, mat vid 19, sen vara vaken (vilket inte alltid lyckas...) till 21 då det blir mer mat och sedan sängen och så somnar hon av sig själv (efter att hon legat och gosat med sin nusse och nappen) och sen vaknar hon vid 04 för lite mer mat (eller allra helst att hon sover över det målet... Det har ju faktiskt hänt!) och nästa gång vid 07.

När det är så här, då är det "piece of cake" att vara mamma.

Våran duktiga tjej! Man har nästan glömt hur sjukt jobbigt det var i början när man var uppe flera gånger varje natt och det tog minst en timme att få henne i säng igen, jag kommer ihåg att jag sa att "bara hon vaknar två gånger per natt så är jag nöjd!" Jag är så otroligt glad över att hon har blivit så duktig! Eller duktig kanske man inte kan säga, att hennes mage gör mindre ont snarare.

Nu ska jag väl inte skryta för mycket heller, för visst kan det vara jobbiga nätter nu med! Som senaste dagarna har det ju inte vart så bra, men det är nog för att vi inte var hemma och hon inte sov i sin vanliga säng. Men det gör ju inget. Och natten på akuten... Den var inte skoj!

Oj nu skriker hon.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar